2 Ekim 2010 Cumartesi

Bayram Japonu-2

Bayram tatili süresince beni ziyarete gelen Mayuko'yla ilk günümüzde boğaz turu yaptık, iki saat süren turun sonunda oldukça etkilenmişti ve Asya kıtasına yaklaşmak sanırım onu duygulandırmıştı.Boğaz turu sonrası Eminönü'nden tünelle Taksim'e çıktık.Londra'da London Eye'a, Paris'te Eifel Kulesi'ne çıkılırsa İstanbul'da da Galata Kulesi'ne çıkılır diyerek kulenin yolunu tuttuk.Bilet almak için sıra beklerken, önceki gün havaalanında gördüğümüz bir hayli dikkat çeken kaslı vücuda sahip turist abimizi bir daha görmenin şaşkınlığıyla 'dünya küçük' yorumlarımızı da yaptıktan sonra kulenin tepesine çıktık.Evet manzara mükemmeldi, her yeri görmek mümkündü ama benim dikkatimi asıl çeken şey kulenin etrafında tur atmamızı sağlayacak olan balkon tarzı yerin dapdaracık olmasına rağmen sevgili vatandaşlarımızın nedense ok işaretlerinin tam tersi yönünde gidip orada da trafiği felç etmesiydi.Yahu zaten daracık yer herkes okları takip etse nolur dimi, ha bir de orda durup fotoğraf aşkıyla yanıp tutuşanları saymıyorum bile.E durum böyle olunca zaten duruyoruz diye biz de bir kaç fotoğraf çekinmedik değil.

Kulede de bir saate yakın zaman geçirdikten sonra karnımızı doyurmak için Ortaköy'e doğru yola çıktık.Ama bayramın birinci günü olması herkesin dışarda olması için yeterli bir sebepti ve tahmin edileceği gibi dışardaki kalabalık trafiğe de yansımıştı.Normalde on beş dakikada gittiğimiz yolu kırk dakikada gittik ve acıkan karınları doyurmak için kumpircimize koştuk.Hayatında ilk defa kumpir yiyecek olan Mayuko'yu Ortaköy Camii'nin hemen yanında manzara ve kumpiriyle başbaşa bıraktım.Amacımız kumpirden sonra waffle da yemekti ama nerde biz de öyle mide elbette yiyemedik.Sonrasında Taksim'e geçtik ve ordan otobüse bindik.Yolda annem aradı bayram gezmesine gideceğimizi söyledi böylelikle Mayuko'ya da bayramın nasıl olduğunu gösterecektik.Gitmeden önce ona el öpmeyi ve bayramla ilgili birkaç küçük şeyi açıklamıştım.Gittiğimiz yerde herkesin elini öptü ama harçlık vermelerine çok şaşırdı.Tabağındaki revani, kurabiye vb. tüm tatlıları bitirdi tam bayram gezmesi oldu anlayacağınız.İlk günün yorgunluğuyla eve vardık ve hemen uykuya daldık.İkinci gün daha da yorucu olacaktı çünkü...