2 Ekim 2010 Cumartesi

Bayram Japonu-3

İlk günün yorgunluğu atamadan gezimizin ikinci gününe başlamıştık.Aslında sıradan bir kahvaltı hazırlamıştı annem domatesli, peynirli, yumurtalı, nutellalı klasik bir kahvaltıydı ama sabah kahvaltılarında haşlanmış pirinç yiyen milletten gelmiş birine bu kahvaltı bir hayli ilgi çekici gelmişti.Normalde domates yemeyen Mayuko burda domates yemeye başladı, bkz.hormonsuz lezzetli Türk domatesi.Kahvaltının ardından yola koyulduk.Onu önce okuluma götürdüm, çapanın içinden geçip tramvaya bindik ve Sultanahmet'e geldik.Ama oraya varış saatimiz tam cuma vaktiydi ve Sultanahmet o kadar kalabalıktı ki bırakın camiye girmeyi etrafta yürümekte bile zorlanıyorduk.Camideki insanların dağılmasını beklerken ordaki küçük turistik eşyalar satan dükkanları gezdik ve Mayuko kendine bir Osmanlı köşesi oluşturacak kadar çok şey aldı.Camiye giremedik ama hemen yandaki türbeyi ziyaret ettik.Tavandaki ve duvarlardaki motiflere, Arapça yazılara ve tarihi camiye hayran kaldı Mayuko.Ordan çıktık ve Ayasofya'nın kapısında sıraya girdik, Sultanahmet'e nazaran daha az kalabalıktı burası.Uzun sırada beklerken ikinci bir kapıdan insanların hiç beklemeden içeri girdiğini gördüm.Oraya geçtik ve evet müzekartımı aldığım günden beri ikinci kez kullanmış oldum böylece,Mayukoya da biletini aldık ve geçtik içeri.Ayasofya'nın eskiden bir kilise olduğunu sonradan camiye dönüştürüldüğünü anlattım ona.Benim de ilk gidişimdi ve onlarca turist grubunun arasında biz de birer turisttik artık.İki katlı caminin her yerini dolaştıktan sonra 'camileri mi yoksa kiliseleri mi daha çok beğendin Mayuko' diye sordum ve cevabı camii oldu,bu cevapta görkemli camilerimizin rolü büyük sanırım.Sonrasında Taksim'e doğru yola çıktık, İstiklal Caddesi'nde yürüdük ve dürüm yedik.Önceki gün kumpire bayılan Mayuko bugün de dürüm-ayran ikilisine bayılmıştı.Sanırım bütün yemeklerimiz çok lezzetli yani biz gittiğimiz ülkelerde her şeyi yiyemeyiz yesek de hepsini beğenmeyiz ama bu kız ne yese beğendi.Biraz da alışveriş yaptıktan sonra eve döndük.Akşam yemeğinde annem köfte ve pilav yapmıştı, pilava yağ koyduğumuzu öğrenen Japoncağız hayretler içinde pilavın tadını çıkardı ve ikinci günümüz de böylelikle sona erdi...